tisdag 20 maj 2008

sömlös

Ja, det ska stå sömlös, inte sömnlös. Jag syr inget idag, det vill sig inte, inspirationen saknas. Igårkväll blev det några haklappar, och idag hade jag ursprungligen tänkt sy någon hund, men det fick vara. Albin har varit på underligt humör idag och jag har inte fått mycket annat gjort heller. Istället har vi läst Pinos sommarlov och Pinos dagbok cirka en halv miljard gånger. Pino är en brun liten nallefigur som vi upptäckte vid biblioteket i lördags och lånade hem. Ofantligt lustig är han, tycker Albin. Och så har vi badat, och en av oss kissade på vardagsrumsgolvet direkt efter badet. Jocki hade maratonlångt lärarmöte och när han kom hem for jag ensam och handlade mat, det räknas nästan som lyx när man är småbarnsmamma. Konstigt vad kraven på vardagslyx sänks...

Ikväll ska jag slappa i soffan och kritisera eurovisiondeltagarna. Min tippning är att Finland inte tar sig vidare i år heller...

5 kommentarer:

Fru Mju sa...

åååh, vilken lättnad hade jag nästan tänkt säga, skönt att andra har likadana nolldagar!
jag tror jag tar en sypaus i morgon och hoppas på att det går lättare i slutet av veckan.

och att Finland skulle ta sig vidare med treäsbetoni kan vi ju nog glömma (tackolov) *brrr*

Fru Mju sa...

otroligt! final! men fortfarande lika hemsk

Mirre sa...

Syendet går trögt idag också, jag kommer bara på orjekt som tar jättejättelång tid att göra, och det är ju inte optimalt med tre dagar kvar... Och att Finland skulle ta sig till final! Men de stod sig ganska bra i konkurrensen, trots allt.

Anonym sa...

tänk så det kan bli. Jag har också börjat uppskatta butiksresorna på ett helt nytt sätt. att få ensam och ströva bland hyllorna kan göra under för själen! :)

Mirre sa...

Linda: jaa, konstigt är det! Jag var igår igen på egen hand och handlade mat, hur behagligt som helst!