lördag 19 juli 2008

Lille stinsen

Farmor och farfar kom hem från sin bilsemester med ett BRIO-tåg åt Albin. Så nu tutar vi och kör, bilden är tagen 06.30 i morse då lille stinsen redan var i full gång. Lite bekymrad är han över att han inte riktigt får vagnarna kopplade, det är svårt dethär med magnetism.
Annars då? Det har igen gått många dagar mellan blogginläggen, men vardagslivet lunkar på. Vi kör varannan morgon-systemet så vi går upp med den lille morgonpigge varannan morgon, och får sova längre varannan. Det funkar jättebra. Vi ser på morgonteve, bakar sandkakor, bygger klosstorn och lego, kastar boll och läser böcker och på så sätt går dagarna. Symaskinen har fått vila, fast igår sydde jag faktiskt ihop delarna till ett par byxor åt Albin, men jag måste ha varit rejält vindögd för bakfickorna hamnade på lite olika höjd, så den ena av dem ska ännu sprättas och sys om.

Imorgon är det barnens dag i skolparken och en liten grupp av mina funkykidz ska uppträda. Hoppas det är fint och varmt väder då, ifjol regnade det småspik. Men barn har ju i och för sig en tendens att vara mindre regnkänsliga än vuxna, så det blir säkert bra hur som. Höstens koreografier har också kommit, så snart ska jag börja jobba på dem innan det är dags för workshop i Stockholm i augusti.

På onsdag åker Albin och jag till mormor och morfar och stannar där några dagar, på lördag har jag klassträff med min gamla gymnasieklass. Det blir säkert roligt. Och Albin kommer att vara lycklig eftersom det nu finns en sandlåda hos mormor och morfar, så bara vädret tillåter är dagsprogrammet säkrat :-).

Nu kurrar det i magen och kaffetanden värker, så nu blir det frukost för dom som är vakna i gula huset, och sen väntar nya äventyr!

Inga kommentarer: