måndag 18 augusti 2008

virkligen

Jag har tillfälligt gett upp OS-filten och satt den till sidan, kanske hamnar den i högen av UFO:n. Istället blev jag sjukt sugen på att virka igår när jag satt och blippade runt på olika bloggar här och där, en massa inspirerande småpyssel hittade jag. Så igår virkade jag en hatt efter autentiskt 70-tals mönster, och nu håller jag på med en liten katt med hjälp av detta mönster. Bild kommer så snart den är färdig, men det blir antagligen först imorgon eftersom det är så pilligt med armar, ben och svans. Söt hoppas jag att den blir, om jag lyckas lika bra som andra virkare är chansen stor.

Annat då? Dagens besök på Tomtebo bjöd på ännu flera runda magar och bebisnyheter. Av Albins kompisar från rytmikgruppen vi deltog i under förra hösten och i våras är det bara en familj som inte fått eller ska få tillökning snart. Det verkar som att en ålderskillnad på mellan 2 och 2½ år håller på att utvecklas till nån slags standard. Fast då utgör vår mammagrupp ett undantag, vi träffades senast förra veckan och ingen av oss (vi är 9 stycken) har nåt syskon på gång. Kanske det sen blir så att när första i gruppen kommer med bebisnyheter hakar resten också på...

2 kommentarer:

Fru Mju sa...

åh, jo, man ska akta sig för de där härligt inspirerande virk- och stickbloggarna! :-)

Mirre sa...

Fast värre sidor finns ju att surfa på ;-), garn och virknålar är ju en tämligen ofarlig drog!