lördag 13 september 2008

ur garnförrådet

Nu har det gått några dagar sen jag satt upp bilder på nåt virkat, så nu ska jag ta skadan igen:


På första bilden ett glatt gäng, DJ version 2.0, Snögubben och Pingvinen (jaja, det är långt till vintern ännu men det kallas framförhållning :-)).




På bild nummer två en redan nästan sönderälskad nalle som bland annat fått följa med på fotbollsmatch, badat och åkt torktumlare. Lite sned och vind, men ack så söt och absolut en av sonens favoriter.



Sen en poncho som jag börjat, rivit upp, börjat om osv. på ett antal gånger. Orsaken: det ljusare garnet har några år på nacken och när jag insåg att garnet inte skulle räcka till hela ponchon köpte jag nytt... bara det att fabrikören tydligen hunnit ändra nyans på det sen jag köpte de första nystanen. Så då fick jag blanda nytt och gammalt garn och valde att göra den randig. Dessutom hade jag från början tänkt göra den halvkort och med huva, men den blev sist och slutligen hellång utan huva i alla fall. Och varm och skön. Blombroschen som är på den har några år på nacken men harmoniserade fint i färgerna, så den fick sitta på ponchon. Den är virkad i ett spektragarn.





Och så till sist en maskintovad liten skål som står på fönsterbrädet i vårt vardagsrum, den virkade jag av samma garn som ponchon, fast den nya nyansen då, tills den var lagom stor, sen fick den åka maskin på 40 grader tillsammans med ett par handdukar och helt vanligt ekotvättmedel, och voilá! Den blev ganska fin, tycker jag, så det kommer att bli flera varianter av den.


4 kommentarer:

Fru Mju sa...

jag är bara totalförälskad i den där nallen!

Mirre sa...

Han är en mysig typ helt klart, fast han ser lite ut som en råtta på bilden :-)

yllet sa...

jättefina grejjer!!

Mirre sa...

Tack så mycket yllet!