torsdag 8 januari 2009

nytt (l)år

Alla högtider börjar så småningom vara förbi och vardagen har smugit sig på igen. Inte mig emot egentligen, det är trots allt rätt skönt med någon slags struktur på dagarna. Och framför allt, nån slags hejd på julätandet. I tonåren hade jag en ämnesomsättning som gjorde att jag kunde äta i princip vad som helst utan att det satte sig någonstans (kan ha något att göra med antal träningstimmar/vecka också...) men ungefär lagom tills jag flyttade hemifrån hade kilona lärt sig samlas. Sen dess har jag gått upp och ner några varv, men nu på senare tid bara upp, upp och ännu lite upp... känns sådär lagom roligt att stå framför spegeln och inse att ett av mina lår är lika grovt som Victoria Beckhams midja, ungefär (antagligen grövre).

Nej, det är inget regelrätt nyårslöfte. Men det ska gå ändå. Till sommaren vill jag inte behöva känna mig som en valross, något måste göras. Mindre frosseri och mera träning, med andra ord. Och delmål med belöningar. Och regelbundna rapporter.

Vem vet, kanske det så småningom till och med vankas före och efter-bilder. Cliffhanger!

3 kommentarer:

Fru Mju sa...

hahahhah, vilken rolig etikett på inlägget! :D
och du _ser_ inte stor ut, men det är ju inte vad andra ser utan hur man själv mår som är det viktigaste. så jag hejar!

Mirre sa...

Tack för att du hejar, jag kunde ju dela med mig lite av mitt extra till dig så skulle det kanske gå jämnt ut ;-)

Fru Mju sa...

tack, gärna!!! :D