måndag 11 februari 2008

Godnattblogg

Jag ska just masa mig iväg och borsta tänderna och sen krypa ner under täcket med min bok (ja, fortfarande Eat Love Pray, igår kväll väckte Jocki mig då jag låg och "läste" så jag avancerar rätt långsamt...) men först kändes det som om jag borde skriva några ord. Här "mårar vi på" som vanligt, måste försöka få nån fason på råddet vårt imorgon eftersom vi har mamma-barn träff med kompisarna från familjeförberedelsekursen här hos oss på onsdag. Det ska bli roligt, senast vi hade träff hade Albin feber så det börjar vara ett bra tag sen vi sett de andra nu. Alla barnen är födda inom två månader, så det är roligt att se allas utveckling och hitta likheter och skillnader i temperament och personlighet.

På onsdagmorgon ska jag också vikariera som mamma-babyjumppainstruktör, det ska bli hemskt roligt. När jag själv började då Albin var dryga 10 veckor var han så bräcklig och liten och somnade sött på golvet medan vi mammor skumpade runt. Nu ska det bli intressant att se hur han kan uppföra sig bland alla de små bebisarna, han ska ju nämligen följa med som "demobebis".

Vad mera? Jo, jag har lämnat in en arbetsansökan, men det om det. Knappast något jobb jag får, och ifall det skulle råka sig så at jag får det så får ni ju veta förr eller senare :-)

Nu säger jag godnatt och sov gott!

Inga kommentarer: