måndag 25 februari 2008

hemma-hemma

Albin och jag tog sportlov och åkte till mormor och morfar. Jocki blev ensam hemma för att skriva på gradun. Så nu befinner vi oss alltså hemma-hemma. Så roligt för Albin att få umgås med mormor och morfar riktigt ordentligt några dagar, och skönt för mig att äta mat som nån annan (mamma alltså) lagat, slippa diska och kunna somna om på morgonen efter att lillis stigit upp. Det sistnämnda har jag dessvärre lite problem med, svårt att bryta vanan med att vara tvungen att stiga upp när den lille herremannen tycker det är dags.

Så finns här också kisse. Kisse är jättespännande tycker Albin, kisse själv ställer sig betydligt mer tveksam till hans sällskap. Han är helt enkelt rädd för den lilla krabaten med den gälla rösten och de små händerna. Så idag högg han till och gav Albin ett bett i armen. Det började dessbättre inte ens blöda, men visst var han ledsen en stund. Det verkar dock redan vara glömt.

Just nu sover lille A ute på terrassen, och det vankas snart kaffe här. Morfar står i garaget och bygger ett litet garage till Albin att parkera sina småbilar i, jag gissar att det kommer att vara jättepopulärt. Solen har dragit sig tillbaka bakom molnen, fast den gassade så fint tidigare idag. Det är tyst och lugnt, och jag försöker vila och samla krafter. Det är nu min tur att vara förkyld, och Albins hosta och snuva håller ännu i sig.

Hoppas ni har det bra alla som läser!

3 kommentarer:

Fru Mju sa...

Det låter rent av lyxigt det där! ja, förutom förkylningen då. Krya på dig!

Anonym sa...

Oj så härligt det låter! Skönt att höra att ni har det bra Maria! Vi är i hfors nu några veckor i samband med att E:s njurar opererats bort och dialysen inletts. Hoppas att ni är på väg mot din gamla studiestad snart så ska vi hoppas att vi kan träffas! Har ju inte sett er stora kille sen A:s förlovningsfest i somras. Jestas, tiden går... Stora kramar!

Mirre sa...

Både lyxigt och härligt var det, fast det är förstås alltid skönt att komma hem också!

Anna; jag hoppas ni, och framför allt Elias mår bra! Vi måste absolut boka in nån träff snart, det börjar verkligen vara alltför länge sen! Kramar till er också!