onsdag 20 februari 2008

Är det inte det ena...

Som jag skrev i nåt tidigare inlägg så har vår kamera sagt upp kontraktet. Den fick nu sällskap av teven. När jag kom från badrummet tidigare idag satt avkomman i soffan med fjärrkontrollerna i händerna, och teven var svart. Jag trodde förstås att han bara stängt av som vanligt, men till min stora häpnad kom ingen bild fast hur jag tryckte och ställde in. Ljudet fungerade, likaså text-teve, men ingen bild. Så nu får vi klara oss på min gamla 14-tummare som jag köpte hösten 1999. Liksom på förra milenniet. Vi som nästan hade hämtat oss från stora elräkningsdebaklet i december och börjat fundera på ny kamera. It keeps you humble. Nåja, vi har tak över huvudet och mat på bordet, småsaker att gnälla över. Men jag blev utan min dagliga dos Oprah, och nånstans ska det väl märkas.

Äsch för 14-tummaren. Har någon en kikare att låna ut?

Och sonen är fortfarande snorig och hostar skrällande. Hostmedicin är införskaffad, men ännu har vi inte prövat ge honom någon. Jag hoppas han är i någorlunda skick imorgon, så jag kan fara på kaffe, jag tycker hjärnan börjar lukta oanvänd igen tycker jag.

6 kommentarer:

Fru Mju sa...

ah. fler än vi som fått elchock i december! :-/

synd på TV:n men det ska ju vara jämna plågor vet du. låter ändå mystifistiskt att det bara är sändingsbilden som är borta, ni känner ingen som kan kolla det?

hoppas ni är i skick i morgon, här är vi fortfarande friska, det är knappt så jag vågar tro det är sant! peppar pappar :-)

Starkismor sa...

Tyvärr, ingen kikare har vi men ett förstoringsglas?!

Vi har också varit sjuka och damen har haft sin första öraoninflammation. Hoppeligen är vi på bättringsvägen...

Anonym sa...

Jag har just fått en ny tv, så ni kanske kan ta min gamla 14-tummare å lägga den bredvid er gamla 14-tummare å LÅTSAS att ni löst problemet :)

Anonym sa...

Okej, jag ær glad att det bara ær vår fjærrkontroll som givit upp (jo, jag VET, man kan køpa en ny. Men då skall man ju UT), och inte Michaels GAMLA B&O som han ærvt efter någon som har ærvt den efter någon som har ærvt den efter någon... Ni ær vælkomna att komma hit o se TV!
Kry på Albin!

Åsa sa...

Hej! Hittade hit via Naanas sida. Vi har en tv, 32", som ni gärna får köpa 100€. (nypris 999€) Här blir det svart i rutan på lördag så då behöver vi den inte mera. Skön söndag!

Mirre sa...

Fru mju: det lär inte ska vara lönt att ens ha någon att titta på teveskrället, så den får väl nog flytta till ekorosk misstänker jag :-/

Åkerhyddan: hoppas lilltösen är bättre nu, låter inte alls roligt med öronkrångel!!

Lina: tack för tipset, låter som en fantastisk lösning :-)

Johis: Kanske du kan tillverka nån slags poking-device som man kan byta kanal med? B&O, det är kvalitetsgrejer det, nedärvda eller inte!

ÅsaB: det var inget dåligt erbjudande, ska diskutera med min bättre tekniskt begåvade hälft, och återkommer sen!