tisdag 18 mars 2008

Diplombebis

Ikväll var det avslutning på babyrytmiken. Albin har verkligen trivats bra där, trots att han varit några månader yngre än de andra i gruppen. Lite väl mycket spring i benen har han, och inte sjunger han förstås så mycket heller, men han skrattar desto mer och är naturligtvis väldigt intresserad av instrumenten som finns där. Hursomhelst, idag fick han sitt allra första diplom. Jag misstänker att sentimentala mamma kommer att rama in det...




På andra bilden syns det mera hur jag har känt mig mellan varven på rytmiken, jag sjunger falsk för full hals, och pojken ylar och försöker slingra sig ur mitt grepp för att kunna rymma iväg och få tag på nåt instrument. Man kan inte alltid vara till sin fördel. Som tur finns det andra små äventyrare också i gruppen, även om vissa av barnen sitter som ljus lektionen igenom. Det är verkligen intressant att se hur olika personligheter människor har redan innan de fyllt två år ens.





Imorgon är det sångstund på Tomtebo också, men där brukar Albin ha alltför mycket lek som måste ut, så han vill sällan sitta med och sjunga. Både mor och son är förövrigt närsomhelst villiga att vittna om öppna dagisets förträfflighet, lite efter åtta på mornarna hämtar sonen skorna och vill iväg. Dagiset öppnar dock först nio, så han får tåla sig en stund.


Så måste jag bara bjuda på en så härlig bild på vår lille gubbe. Bilden är tagen i söndags när Albin och pappa var på väg till fammos och faffas. Här står han, färdig med reppun på ryggen, och väntar på att få fara. Min lilla ögonsten, tänk att han är såhär stor redan.

Inga kommentarer: