måndag 24 mars 2008

Påsksjuka

Jag har varit lite "under vädret", som man säger så vackert på anglosaxiska, hela påsken. Redan på torsdagen började det med feber, yrsel och illamående. Kändes ungefär som sjösjuka. Efter några om och med och funderingar hit och dit bestämde vi oss hursomhelst föratt packa in oss i bilen och åka söderut till mommo och moffa som planerat. Bilresan var ju inte den roligaste jag varit med om, det kan jag inte påstå, men väl framme visste jag ju att chansen till att få vila och bli frisk är betydligt större än hemma. Med mat och medicin i magen gick jag och lade mig redan vid nio på torsdagskvällen. Och på fredag sov jag dagsvila samtidigt som lillgrabben. På lördagen kände jag mig tillfälligt lite bättre, men på söndagsmorgonen var min mage av helt annan åsikt. Så Jocki fick fara hem ensam och spela fotbollsmatch, Albin och jag blir hemförda av mormor och morfar idag. Tror inte att jag någon påsk tidigare ätit så få chokladägg som i år. Nu hoppas jag bara att det inte är något smittsamt jag har, det skulle vara så typiskt ifall Albin skulle bli sjuk också. Lite hängig tycker jag att han verkar idag, men kanske han piggnar till efter dagssömnen.

3 kommentarer:

Fru Mju sa...

sjösjuka? ja, varför inte, vi har aldrig varit lika sjuka som i år men sjösjukan har vi inte hunnit med ännu. peppar peppar.
hoppas att lillkillen klarar sig och att du inte får något återfall. skönt ändå att ni fått vara hemifrån för det finns ju inget tyngre än att få det vardagliga att rulla när man är under vädret själv.

Mirre sa...

Jag hoppas ni klarar er ifrån sjösjukan, den var inget vidare att ha faktiskt. Det var verkligen skönt att få vara borta, jag höll redan på att bli galen på torsdag morgon då Jocki var på jobbet och Albin var överdrivet pigg och busbenägen. Nån borde bestämma att då mammor är sjuka ska barnen vara snälla och tysta och leka för sig själva...

Fru Mju sa...

understödes! då mammor är sjuka får maten koka sig själv och barnen vara änglar! :-)