söndag 9 mars 2008

Kopojken

Vår son har en kopyjamas. Ibland klappar han sig på magen och säger MMMmmm, hans version av Muu då. Här på bilden ser ni den, tillsammans med ett mäktigt kuddrufs.

Han tycker om att läsa också. En favoritbok för tillfället är "Lilla spöket Laban får en lillasyster". I boken härmar Labolina en massa olika ljud, och vi har läst den ungefär hundraelva gånger vid dethär laget. För nån dag sen, då jag inte ansåg mig ha tid att läsa för honom och bad honom läsa den själv. Så han satt på soffan och bläddrade själv. Döm om vår förvåning då han plötsligt skrattade på den sidan där Labolina skrattar, och härmade ambulansens TuutTuut på precis rätt sida! Han har alltså lärt sig vilka sidor som det händer vad på. Sen den dagen skrattar han också på rätt sida i Greta Gris kurragömma, och fräser då katten fräser i Busiga Bebben. Mamma är mäkta stolt över sin intelligente son ;-)

5 kommentarer:

Starkismor sa...

Vad mysigt det låter! Å vilken fin pyamas. Tror vår kobondeson till pappa blev lite sotis...

Anonym sa...

ÅÅÅ.... nån påminner om mamma som liten :). Det tar säkert inte länge så läser Albin själv. Det är skoj att ni har en fungerande kamera igen... för oss alla :).

Varm kram, Sabina

Fru Mju sa...

vilket _härligt_ rufs! :-)

Susanna/ Veslemøy sa...

hej! hittade dig på bloggen.fi och blev hänvisad vidare hit... så jag följde snällt efter linken. :) ville egentligen bara säga hej och tack för en fin danskurs i somras!! :)

hälsningar från Norge, från Veslemøy och hennes mamma! ;)

Mirre sa...

Åkerhyddan; pyjamasen kommer från den svenska kedjan med ett ytterplagg i namnet, men finns kanske inte i pappastorlek ;-)

Sabina; först trodde jag du menade att jag på nåt sätt är lik en ko :-) Jag är jätteglad att han är så intresserad av böcker, men lite trist blir det att läsa samma sak om och om igen, så för min del får han gärna lära sig läsa tidigt!

Fru mju; har funderat på att börja med samma frisyr själv också, stylingen skulle gå så lätt då :-)

Veslemøy och mamma; vad roligt! Hoppas ni hittat nån danskurs eller liknande att fortsätta på! Hälsa Veslemøy riktigt mycket från mej!