måndag 7 april 2008

Cool kis


Velourjackan blev omsider färdig under veckoslutet, efter lite om och men. Efter att jag hade sytt i dragkedjan första gången märkte jag att mudden i kragen på jackan satt ungefär 1½ cm högre upp på ena sidan än på andra. Nån har tydligen varit vindögd då hon ritade och klippte delarna... nå, efter lite sprättarbete och ny mätning och -håll andan- tråckling!! så blev den slutligen helt ok. Mönstret till jackan är hämtat från utmärkta Ottobre-tidningen, men i original har jackan huva. Men med gemensam tankekraft kom Jocki och jag fram till att den blir coolare med mudd i kragen istället. Jeansen och kepsen lilltuffingen har på sig kommer från H&M.


Jag har plågats av en dundrande huvudvärk och feber idag, och Albin nyser ut sega råttor ur näsan med jämna mellanrum. Jag hoppas att vi inte har nån värre förkylning på kommande. Men att döma av hur lång dagssömn Albin sov idag (mellan 12.40 och 17.15!) så är han nog inte riktigt frisk. Annat vet jag inte att skriva just nu, jag ska ta det lugnt ikväll och kanske sticka lite, för omväxlings skull håller jag faktiskt på med en mössa till mej själv.



3 kommentarer:

Fru Mju sa...

åh va fin han blev! jättemysig! ser vi har samma färger hemma! :-)
hoppas ni bara fick endagsförkylningen som vi hade här hos oss i helgen och att ni slipper på kaffet!
krya på er!

Anonym sa...

Voi että så snygga barnkläder du syr på löpande band! Dina drömmar om ett eget företag låter ju som en fantastiskt bra idé och något som skulle passa dig! Hoppas att ni håller er friska. Stora kramar till dig vännen!

Mirre sa...

Fru mju: han måste ju få se ut som den buspojke han är :-)! Ja, hemma hos oss kör vi med Ingvars spånskivemöbler varvat med loppissaker, och soffan är grönbeige ibland och vit ibland.

Anna: Tyvärr tror jag att det aldrig blir något mer än ett intresse, men roligt är det! Vi är nog friska förutom lite rinnande näsor, hoppas ni har det bra också! Och försenade grattisar till Elias, han hade ju namnsdag här för nån dag sen!! Vi skulle måsta komma nån sväng till blåsiga Vasa, det skulle vara roligt att träffas ifall det är möjligt! Vi måste höras! Kramar!