torsdag 10 april 2008

elefantastiskt!

Denna veckas ljuspunkt har absolut varit Lindex med sin härligt nostalgiska fem myror är fler än fyra elefanter kollektion. De vet nog, gubbarna i Lindex-styrelsen som det var så mycket hallå om för ett tag sedan, att slå mynt av dagens småbarnsföräldrar. Vi som är uppväxta framför fem myror. En t-skjorta och en tanktop fick följa med oss hem i tisdags.

Andra nödvändiga, men inte lika skojiga inköp: vårhalare. Och regnkläder. Och stövlar. Nu börjar det märkas att det finns en pojke i huset som behöver kläder för alla väder. Regnkläderna hittades tack och lov begagnat för en billig slant, röda och i helt ok skick.

Och jag gäspar. Och gäspar. Jag vänjer mig nog aldrig riktigt vid att väckas vid sexsnåret på morgnarna. Jag koffeinkickar mig genom dagarna. Kanske skulle det vara vettigare att gå och lägga sig i tid istället.

3 kommentarer:

Rasses mamma sa...

Jag vill oxå ha femmyror tskjorta åt Rasse, tycker att den är sååå snygg.

Fru Mju sa...

min bm varnade mig för att mina barn skulle få sned dygnsrytm när jag jobbade natt men BRA har det passat mig!
de somnar lite sent men sover desto längre.
men mesigare har jag blivit med åren (eller är det tröttare?) och klarar mig inte långt förbi midnatt innan zzz

koffein är bland det bästa som finns! ;-)

Mirre sa...

Rasses mamma: ja, nog är dom fina! Det var helt omöjligt att bara gå förbi dem i affären ;-)

fru mju: det är ju så olika från familj till familj vad som funkar! Det är säkert åldern som tar ut sin rätt för mej också, jag tror faktiskt jag hittade gråa hårstrån häromdagen!!