söndag 11 maj 2008

Blogg-dogg

Surr, låter symaskinen. Jag har gjort mina första försök på lappteknik, två hundar har det blivit hittills, och flera är på kommande. De är rätt arbetsdryga, men roliga att göra, och jag är själv barnsligt förtjust i dem. Rut och Rutger har jag döpt dem till. Tanken är att några stycken ska få följa med mig till Bazaar på Södermalm om två veckor, tillsammans med lite haklappar, mössor och annat smått och gott. Så i morgon borde jag komma mig iväg och söka tyger på loppis, och stoppning förstås. Bara Albin är i bättre skick så får vi fara på äventyr redan från morgonen.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Va duktig du är på att sy! Rut eller Rutger (vem det nu är på bilden) är ju ursöt. Vankas det egen firma? Lycka till med försäljningen på Bazaar! Om den skulle ha varit inkommande helg skulle jag ha tittat förbi.

Mirre sa...

Nja, duktig vet jag inte om jag är, men jag tycker det är roligt och så är jag envis som attan, så det SKA gå... Firma vågar jag mig nog inte på, inte i nuvarande läge iallafall, kanske sen nångång :-) Ifall ni ska norröver nu i helgen och har en stund över, hör av dig om du har lust!!