måndag 19 maj 2008

favoriten

Dethär är min absoluta favorit bland hättorna jag hittills gjort. Det var med långa tänder jag satte saxen i elefanttyget, det är nämligen mitt alldeles egna dynvar (örngott) som jag sovit på som bebis. Men det hade små bruna prickar här och var som inte gick bort i tvätten, så då var det ju likaså väl att ta vara på de delar av dynvaret som var oskadda. Med brun fodring och gulorangea passpoaler och knytband blev det en helt underbar hätta i storlek 48.
Jag vet inte ens om jag har hjärta att sälja den, eller om jag ska stoppa undan den i gömmorna i hopp om att jag om en tid har en egen liten flicka att klä den på...

7 kommentarer:

Starkismor sa...

Det är klart den ska finnas i dina egna gömmor! Den är för övrigt ljuvlig!

Mirre sa...

Det kan mycket väl hända att jag smusslar undan den, jag har gått och tummat på den med jämna mellanrum nu sen jag fick den färdig :-)Jag har helt enkelt svårt att skiljas från elefanterna, dom är bara så mina!

Fru Mju sa...

sälj inte den där favoriten! nejnejnejnej.
ser jag den på bordet på lördag så får du svara för följderna...

Anonym sa...

Den är ju bara så fiiiin! Du är superduktig, verkligen! Säger som fru mju "sälj inte den där favoriten!nejnejnejnej."


Men, för dina andra produkter vill jag uppmana till nätförsäljning :). Lycka till på lördag! Kram, Sabina

Anonym sa...

Visade dina vackra syalster för grabbarna här hemma och jag citerar min man: "är hon så där duktig? Hon borde verkligen ha ett eget företag!". Har berättat om grejerna du syr på löpande band nuförtiden, och att du säkert skulle trivas med att göra något sånt här kreativt som "riktigt" jobb. Kanske ett företag tillsammans med Fru Mju?

Lycka till med försäljningen på lördag Maria och ha det så bra!!

Mirre sa...

Fru mju: kanske jag prånglar den på dig på lördag och inväntar följderna med förtjusning :-P! Nä, jag behåller nog den!

Sabina: tack vännen! Lite sugen är jag nog på nån slags nätförsäljning, måste klura och fundera på hur jag skulle gå tillväga isåfall... Kramar!

Anna: Tack, och tacka TC också! Det kunde ju vara ett sätt, att slå sig i slang med någon annan, exempelvis fru mju. Vi får se hur det går på lördag nu först :-)! Ha det bra!

Rövarmamma sa...

Va nätt!
Ja tror bestämt ja har dille på allt man kan lägg på hövo åt beibona..