söndag 18 maj 2008

mysig hätta

Tre hättor till har sett dagens ljus, denhär tycker jag är mysig. Tyget är ett gammalt dynvar (örngott) som jag hittade på loppis, färgerna är underbara tycker jag. Orange insida var en fin matchning, och passpoalerna och kantbanden i skogsgrönt gav en fin kontrast. Jag glömde nämna i mitt förra inlägg om hättorna att de är helt vändbara.



Denhär tyghögen ska jag ge mig i kast med idag, det ska bli några hättor till, lite solhattar, och nån hund till borde jag hinna med ännu. Haklappar, små börsar/sminkväskor och någon dekoration till barnvagnar har jag också tänkt producera inför lördagen.

3 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Så fina hättor. Var har du hittat mönstret till dem? Klippt sönder en gammal hätta eller?

Fru Mju sa...

oj vilken fart!! svindlande!
jag har precis lagt sista väskan på kroken och ska ta mig för nåt annat ett par dagar.
vädret verkar ju svänga nu, vi får hålla tummarna! :-)

Mirre sa...

Med nål och tråd: jag hittade ett mönster i en Ottobre-tidning och utgick från det, och gjorde sen små justeringar och modifieringar för att få dem att bli precis som jag vill ha dem.

Fru mju: Vad bra, hur många väskor blev det? Ja, vädret ser onekligen mycket bättre ut redan nu, är det svinkallt och snålblåst får vi väl bara bylta på oss och packa termosar :-)!