fredag 30 maj 2008

no news is good news?

Inget har hörts från potentiella jobbet ännu, det blir en lång väntan på måndagen...

Idag var det avslutning vid Tomtebo, Albin åt tårta och lekte, kanske sista gången, med bilarna som har varit hans absoluta favoriter där. Vi träffade en väldigt nöjd kund från bazaaren, hon var så belåten med hättan hon köpte åt sin dotter och det var roligt att höra. Albin och jag hade också med oss små hemgjorda gåvor till personalen, tant Johanna fick en liten Molnhandväska och tant Teresa fick en sminkväska av retrovaxtyg. Och så fick en av hundarna, ljusblå Rutger som syns på bild här, fick flytta in till Tomtebo istället för att husera här hos oss. Jag vet att många tycker att det är totalt förkastligt att ge gåvor till dagis- och skolpersonal, men för mig har det varit jätteviktigt att kunna gå till öppet dagis, Albin har trivts jättebra där och jag ville ge personalen något som minne av oss. Och att se hur glada de blev över gåvorna var jätteroligt för mig också.

Imorgon är det avslutningsdag för skolorna här i landet, och sen är det sommarlov. Det ska bli skönt att ha Jocki hemma lite mera, det har varit mycket nu dehär senaste veckorna.

1 kommentar:

Fru Mju sa...

den gröna rutger hör numera till den alljämt växande staben av kraaamisar i williams säng som han inte kan sova utan. själv förstår jag inte hur han får plats. :-)
kul ni tyckte om brödet, det är dessutom ju bättre andra dagen och rostat.