tisdag 3 juni 2008

no luck

Idag kom så det efterlängtade samtalet från Potentiella Jobbet. Med ett negativt besked. Det bidde inget jobb för mig, och jag får söka vidare. Men till tröst sade rekryteraren i telefon att valet verkligen inte varit lätt, och de hade kallat in killen som sen fick jobbet till en extra intervju tillochmed. Lite surt känns det, men vad kan man.

Här hemma har vi dragit igång projekt storstädning och rensning, det behövs verkligen. Vi har inte riktigt haft tid på sistone att hålla undan dammråttorna, och det märks. Men nu jagar vi dem med besked, samtidigt som vi skrutiniserar varje pryl; använder vi denhär, behöver vi den, vill vi ens ha den? Vi stuvar undan en del muggar, glas och tallrikar i en låda som bara behövs när vi har (lite flera) gäster, en låda packas för att packas upp igen först i nästa hem, och en liten samling av saker som skall till loppis byggs sakta men säkert upp. Vi skurar och fejar och putsar. Och det är skönt att se förändringen. Fortfarande är mesta jobbet framför oss, det går ju inte direkt i världrekordfart när man har en väldigt rörlig 1,5-åring rusandes runt benen.

Fast vi tar oss tid för annat också. Igår blåste vi såpbubblor (inomhus tillochmed), det var roligt tyckte Albin. Bujj! Utbrister han, det betyder boll då. Underbar bild fick vi också.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Voj saken me hede jobbe... Men, he kommer nya möjligheter. Jag tror ju att det finns en mening med allt sånt... Typ livet överlag (vad djup jag blev, känns det som). Och tills vidare har du en liten knodd som du bara kan njuuta av att gå hemma med - ljuvlig bild! Stor kram!

Jaana Aho sa...

Äsh med jobbet också. Det är lika surt varje gång man får ett nej, men samtidigt en tröst att få lite mera tid med de härliga små. Hoppas det nappar på jobbfronten småningom. /Jaana

Fru Mju sa...

suck. äsch då.
köp hem en bytta B&J eller två och tänk varma sommardagar istället. och snart är det ju torsdag igen! :-)

Starkismor sa...

Äsch då, med jobbet. Jag vet inte om det tröstar eller gör en mer arg då man är på andra plats bara just under kandidat nr 2...

Packa lådor?! Bara annars eller finns nästa bostad redan närmare än på planeringsstadie?

Nipsu sa...

Underbar bild!;-)

Mirre sa...

Johis: tack, det kommer säkert flera chanser jo, och visst njuter jag av att vara hemma men jag har varit hemma så länge nu så jag skulle så gärna vilja vara nåt annat än bara mamma snart...

Jaana: visst är det surt, jobb som man vill ha växer ju inte direkt på träd :-(. Men vi ska tro att det löser sig, för dig också!

fru mju: B&J skulle ha varit bra tröst för stunden, men senast jag unnade mig en bytta fick jag tag i en urkig smak så jag förhåller mig lite skeptisk till de goda herrarna för tillfället ;-)

åkerhyddan: kanske det ändå tröstar lite att veta att man åtminstone inte var helt otänkbar för jobbet :-). Nästa hem finns nog bara i planeringsstadiet än så länge, det blev bara för fullt i skåpena! Och med dagens löneräntor kan det dröja länge än innan man ens kan börja fundera på nåt hus :-/...

nipsu: visst är den underbar, funderar på att förstora upp och rama in bilden!