torsdag 19 juni 2008

dagens produktion

Inspirationen har infunnit sig igen och jag har suttit framför symaskinen idag. Jag fick äntligen ihopsytt blusen till mig själv, och jag är faktiskt riktigt nöjd med den, den passade bra. Materialet är en stuvbit lite grövre linne som stretchar lite och inte skrynklar sådär jobbigt som vissa linnesorter gör. Mönstret till blusen har jag tagit från Ottobre.


Till Albin sydde jag en ljuvlig omlottstunika av ett gammalt 70-talslakan. Mönstret är hämtat från Elsbeth Gynthers "Ompele lapselle vaatteet 0-4-vuotiaalle" (Börnetöj du selv kan sy kläder för 0-4-åringar) som utkom 1977, en helt underbar bok! Jag ska sy en tunika till, men av annan modell och i ett annat tyg, ännu ikväll.

1 kommentar:

Fru Mju sa...

ja, abslouta favoritmönsterboken! :-)
så söt han blev i sina nya kläder!