söndag 15 juni 2008

Slösöndag

Lagom slapp och slö söndag här i lilla gula huset, jag har varit på "personallunch" från gymet och det är ungefär allt jag åstadkommit under dagen. Eller ja, lite har jag plockat undan saker och vikt byke och sånt intressant också. Albin ligger på golvet och ritar koncentrerat, han är fortfarande lite tam. Inga prickar har dykt upp på honom ännu, så antagligen var det något annat än tredagarsfeber.

I slutet av juli har vi klassträff med gymnasieårskullen. Det ska bli roligt att träffa alla igen, vi hade visserligen högstadieklassträff för tre år sedan, men mycket har hunnit hända sen dess. Med inbjudan följde också ett frågeformulär att svara på som sen ska sammanställas till nån typ av Mina vänner-bok. Kluriga frågor en del av dem, som jag nog får fundera en stund på.

Symaskinstrampan har hittat hem igen, men Pfaffen har ändå fått vila, jag tappade lite gnistan men den kommer säkert tillbaka snart. Hoppas jag, för jag har ett projekt som jag borde bli färdig med imorgon eller på tisdag.

Så har jag tjuvstartat och begått jordgubbspremiär, kunde inte stå emot gubbarnas frestande doft i fredags. Mums! Nypotatisen väntar vi ändå med tills midsommar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul du kommer på træff, hade just tænkat skicka textmeddelande åt dig. Jag noterar det hærmed! Och vad angår jordgubbspremiær så kan jag i år igen bara konstatera att det finns inget som går upp mot nordiska jordgubbar... Kram, jordgubbsrasisten Johis
PS. Albin ær ju bara søøøt, me tuttin i monin. Utan noo å.

Mirre sa...

Jordgubbsrasist, det måste nog vara den snällast variant av rasism det :-)! Ser fram emot att träffa dig snart! Fira en lugn (haha) fest, du ska få en present av mig sen när du kommer till Finland! Stora kramar!!