torsdag 31 juli 2008

hippiekid och retromamma

Jag kom över ett urhärligt hippietyg på tradera för ett tag sen, och idag satte jag äntligen saxen i det. Egentligen är det allt för varmt för att sitta vid symaskinen en dag som denna, men när inspirationen infinner sig är det bäst att passa på! En johnlennonsk skjorta blev det, och massor av tyget finns ännu kvar så jag kommer säkert att klippa och sy mera av det här i dagarna.

Sen fortsatte jag av bara farten med att förvandla ett av mammas och pappas gamla påslakan till en klänning till mig själv. Den är helt och hållet egen design och jag är faktiskt ganska nöjd med den. På fotot ser det ut som att sidenbandet vid bystpartiet går lite i vågor, men det beror på rynkningen. Halvvägs in i projektet märkte jag att det fanns ett litet hål i kjolvåden, men det löste jag ganska listigt med en mönsterpassad ficka, så skulle det inte vara för logolappen på fickan skulle den knappt märkas.

Imorgon är det fredag igen, och äntligen dags för mammakaffe, det börjar vara ett tag sen nu och det ska bli så roligt! Hoppas vädret ännu är på vår sida så vi kan sitta ute i museiparken och barna kan springa omkring!

4 kommentarer:

Fru Mju sa...

men va härlig den blev! och fina klänningen fick jag ju se irl redan :-)

Anonym sa...

Voj gøudlik kva et lagar, flækk! Hoppas tisdagens meddelande kom fram. Har inte alls hunnit ringa mer, det krævs tydligen krapuladagar før att man skall ha tid att ringa till folk då man ær i heimtrakten. SÅ skoj att ses. Nu vill vi si dig i din fina klænning på bloggen å! Kramkram!

Fru Mju sa...

titta in hos mig och haka på pyssel-OS du också! :-)

Anonym sa...

Voi vännen, det börjar bli jobbigt att kolla din blogg stup i kvarten för att märka att du inte skrivit nåt nytt. Vi vädjar: vänligen blogga aktivt! Mvh, ordförande för den nya konstallationen "vi-som-är-beroende-av-Mirres-mellanrum"

Ps. Hur var klassträffen?