tisdag 12 augusti 2008

ljuva vardag

Albins nya intresse är att bygga "ått", det vill säga slott. Slott ska helst byggas av duplo, men i nödfall funkar klossar också som byggmaterial. Ett slott kan se ut lite hur som helst, men viktigast verkar vara att det är högt och att alla djuren får vara med. Idag prövade vi också på att bygga slott med Tomtebos jättelegon, det funkade också fint.

Ja, vardagen har återvänt också hit. Skolan har börjat, öppna dagis har slagit upp dörren igen. Sommarlovets sista veckoslut spenderade jag på resande fot, på natten till söndag åkte jag och tre kollegor pyjamaståg ner till H:fors, där vi sen hoppade på flyget till Stockholm för en 2x45 minuter lång skolning. Hem tillbaka kom vi natten till måndag. Det kändes kanske inte direkt meningsfullt, men nåväl. Nu är det överstökat. Lite trist att vara i Stockholm men inte ens ha energi att shoppa. Ett par presenter till Albin blev det förstås.

Egentligen är det ganska skönt att hösten är på intågande. Jag tycker om när det blir mörkare utomhus, man får börja tända ljus i vrårna och krypa upp i soffhörnet med en kopp rykande te. Hur hösten kommer att se ut för min och Albins del är ännu oklart, jag har lämnat in en arbetsansökan igen som jag väntar besked på. Det skulle vara riktigt roligt att börja jobba, men det skulle förstås innebära stora omställningar för oss alla. Vi ser tiden an och hoppas på det bästa bara.

Och tillsist en hälsning till Anna och hennes anhängare; jag lovar bot och bättring, annars får ni sätta en snigel på ögat på mig vid nästa tjejträff :-)!

Inga kommentarer: