måndag 7 juli 2008

Vart tog vädret vägen?

Burr, burr, burr. Här har vi eldat i kaminen idag, verkligen ingen sommarvärme att tala om för tillfället. Fast tills imorgon har jag beställt sol, för då ska vi picknicka tillsammans med fru mju och en kompis till.

Precis som jag skrev i förra inlägget har jag utelämnat ungefär hälften av Albins vokabulär, bland annat sto(l,) bo(rd), na(lle), tutt, klo(ssar)... lite lustigt är det att han oftast bara använder ordens första stavelser än så länge.

Favoritsaker i hans liv just nu är bollar, klossar, lego och böcker, traktorer och småbilar. Helst ska samma bok läsas om och om igen, just nu gäller Bobos bok om färger (för dom allra minsta målarna), Mera miner med Alfons, Vem är ensam och Ella leker inne. Jag kan dem säkert alla utantills vid dethär laget.

Busa är också roligt, allra skojigast är att sätta småbilar i mammas kaffekopp. Idag fick jag ett litet nervsläpp och konfiskerade bilarna, så nu får han vara utan dem en stund. Det verkar inte ha hindrat hans framfart nämnvärt. Nu ikväll var han så upp i varv och rusade bara runt så jag kippade honom i säng redan lite före sju, och han somnade nästan genast. När jag tittade till honom en timme senare låg han på mage med kudden över huvudet och Pingu, lilla nallen och mjukisängeln (ett vilsekommet julpynt såhär mitt i sommaren) bredvid sig. Tutten hade fallit ur munnen och hans kinder var alldeles mjuka och rosiga. Och mitt hjärta hoppade över ett skutt av lycka över vår fina pojke...
På bilden iklädd hemmsydda linnebyxorna, solhatten och tunikan av ett gammalt påslakan som fanns hemma hos mormor och morfar.

Inga kommentarer: