torsdag 21 augusti 2008

det skymmer

Det börjar vara verkligt mörkt om kvällarna nu, och bara det blir ännu lite höstlikare får man börja njuta av kvällar med en sprakande brasa i kaminen och tända ljus. Jag tycker om hösten, bara jag får vara inomhus så älskar jag när regnet piskar mot rutorna och det viner höstlövsvirvelvindar kring knutarna. Då får jag lust att göra något rustikt, som att baka bröd eller koka en het och mustig soppa. Tyvärr är jag ganska värdelös på att koka soppa, men ändå...

Sonen har haft en skrik, gnäll och busdag idag. Lite efter sju på kvällen var han så trött att han inte ens ville bada utan kastade sig på köksgolvet och grät då vi föreslog åt honom att han skulle få bada. Han ville bara ha sin välling och gå och sova, tydligen. Lite varm tyckte jag till och med att han kändes, så jag hoppas att han inte tänker bli sjuk.

Och eftersom jag envisades med att sitta uppe och se båda avsnitten av Project Runway igår är jag så trött ikväll att jag nu ska gå och lägga mig med en god bok, och läsa de cirka fem meningarna jag brukar hinna med innan skärmsläckaren i mina ögon aktiveras... god natt!

3 kommentarer:

Cupcakes & Hoyas sa...

Hejsan!

Vad kul att du vill vara med i PIF, jag ber om ursäkt för att mitt svar har dröjt, jag har drabbats av "bloggtorka" pga tidsbrist men kommer snart att skicka ett litet paket till dig! =)
kram Ylva

Linda sa...

får jag fråga vem som vann project runway? jag orka nämligen inte se till slut...

Mirre sa...

linda; det var Christian Sirriano som vann! Jag hejade på Jillian, så jag är rätt besviken...