söndag 17 augusti 2008

kafferep

På storloppisen under Jakobsdagarna köpte jag en Pippiservis till Albin. För någon dag sedan upptäckte han den och bjöd in kompisarna på kafferep. Med fullt allvar hjälpte han dem att dricka, hällde upp i kopparna och radade ut servisen så fint. Vilken sötnos ändå!

Veckoslutet har hittills förflutit lugnt, vi har tittat lite på OS, pysslat lite och annars bara varit. På pysselfronten står det till så att bokplasten igen tagit slut, men ca 30 böcker är nu plastade så jag börjar se ändan av den historien. Ungefär 12 centimeter filt har jag hunnit sticka också, men den skulle behöva bli sisådär en 80 cm, så jag har en bit kvar. Bild på den kommer senare. Jag är inte helt nöjd med färgsättningen men hela tanken var att jag inte skulle köpa nytt garn till den, utan plocka ihop garn ur skåpet här hemma, så den får duga.

Nu önskar jag er en skön söndag, och passar på att gratulera Albins gudmor Sabina på födelsedagen!! Kramar till dig!!

Inga kommentarer: