onsdag 3 september 2008

sytt och sött

Symaskinen har efter en liten paus brummat här i gula huset igen. En liten klänning till en liten tös som fyller ett på måndag, och en fleecejacka med elefantapplikation till Albin ser ni på bilderna. Klänningen är gjord av ett härligt traderafynd-retrolakan, fleecejackan av bitar jag hade liggande, resåren är återanvänd från ett par gamla träningsbyxor. Elefantapplikationen kommer från mitt absoluta favorittyg från 70-talet. Jackan har 15 cm dragkedja upptill och knytband nertill i ena sidan. En brun mössa med elefantapplikation sydde jag också, den fick flytta hem till fru mjus fyraåring som jag träffade idag på mammakaffet. Jag glömde fota den, men den passade bra på honom :-)



Så, det var rubrikens sytt, men sött då? kanske ni undrar? Jo, det syftar på vår söte son. I morse satt han länge i sängen och sade "ninte häää", och det tog mig en god stund innan jag förstod att han tänkte på filmen om Totte, den där han söker efter sin nalle. Han söker lite varstans, och konstaterar att "Nalle är inte här". Vår son, som tydligen har stor inlevelseförmåga, leker med jämna mellanrum att han är Totte, kryper och kollar under stolen och soffan och söker sin nalle.

Så har han börjat räkna också. Sju, åtta, nio, sju! räknar han glatt. Åh, vår lille skrutt.

MEN! Han är inte bara underbar. Tvåårstrotset har slagit till, och det med besked. Mina nerver prövas dagligen, och mitt tålamod blir allt skörare...

2 kommentarer:

Fru Mju sa...

åh, jag ska lägga in en bild på mössan i bloggen endera dan, han älskar sin nya mössa och den har haft dagispremiär idag. tack!

Mirre sa...

Vad bra att mössan blev omtyckt!! Igår behövde man minsann mössa, som det blåste!