onsdag 6 februari 2008

Hängig liten

Lillskrutten vår är riktigt hängig idag. Måhända har vi förkylning på kommande. Vanligtvis sover han sin dagssömn vid tvåtiden efter en rätt lång kamp, nu suckade han av lättnad då jag "nattade" honom lite före tolv. Igår kväll hade han stegring dessutom, men hittills idag har han haft normal temp. Vi får väl vänta och se vad det artar sig till.

Ja, så nu sitter jag alltså här i allsköns ro, har ett bröd i ugnen och en tekopp bredvid datorn. Vid min sida i soffan ligger boken jag läser för tillfället, "Eat Love Pray" av Elizabeth Gilbert. Hittills en positiv läsupplevelse, så jag vågar mig redan nu på at rekommendera den.

Mycket mera har jag inte att komma med just nu. Jo, jag har ändrat inställningarna så att vem som helst numera kan kommentera, hade inte ens märkt att man måste ha google-konto för att få göra det innan Anna uppmärksammade mig på det, så tack för det! Nu väntar jag mig alltså att kommentarerna börjar välla in ;-)

2 kommentarer:

Fru Mju sa...

här ska kommenteras! :-)
se, jag hittade hit!!! kul att du börjat blogga igen.
hoppas lillkillen inte blivit sjuk, här har vi ju inte varit annat sen i höstas känns det som ibland. :-(
pigg på kaffe nån dag när vi alla är friska?

Mirre sa...

Roligt att du hittade hit! Ja, jag kända att det var dags att svamla i skrift igen, och det är faktiskt rätt skönt. Angående sjukfrekvensen så är det väl ganska oundvikligt för er nu när storebror är på dagis.

Jag är absolut pigg på kaffe, nästan jämt :-) Vi för höras om det!