tisdag 25 mars 2008

Den sötaste nosen

Jag ska förgylla tisdagen med några av bilderna som knäpptes i helgen. Motivet är säkert välkänt för de flesta av er vid dethär laget. På första bilden har vår busis klättrat upp i en fåtölj hemma hos mormor och morfar.


På bilden nedan syns det makalösa kuddrufset i all sin glans, hur ska jag nånsin ha hjärta att låta nån sätta saxen i hans underbara linlugg?

Nästa bild visar Albin talandes i "telefon". Vadsomhelst kan vara telefon, ett suddgummi duger lika bra som ett reflex. Så går han omkring med "telefonen" vid örat och pratar med allvarlig röst, mellan varven trycker han lite på några "knappar". Man skulle tro att vi inte gör annat än talar i telefon här hemma dagarna i ända, men faktum är att varken Jocki eller jag talar särskilt mycket i telefon. Vete fåglarna hur han har fastnat för just den sysslan.

Den sista bilden visar Albin i badkaret där jag också satt och plaskade som liten. Badankorna är ett trevligt sällskap.

Intresseklubben kan förövrigt anteckna att jag nu är fullt återställd från påskhelgens mystiska sjösjuka. Så vi har som vanligt varit på Tomtebo idag, och sen gick vi på stan en stund och försökte hitta en födelsedagspresent till en alldeles speciell pappa och sambo som fyller år på fredag. Eftersom ifrågavarande födelsedagsbarn med säkerhet läser dethär så kan jag naturligtvis inte avslöja om vår presentjakt var lyckad eller inte.
Nu ska jag slita mig från datorn för en stund och sortera lite tvätt. På dagens schema står ännu storhandling och skrivande av arbetsansökan, förutom tvätten då. Och ikväll börjar ny säsong av äntligen hemma på teve. Teve förresten, jag har säkert glömt att rapportera att vi numera ståtar med hela 21 ärvda tum, så nu klarar jag mig utan kikare igen! Det tackar vi Jockis ena kollega för!

2 kommentarer:

Fru Mju sa...

härliga bilder på charmknubben!

inte råkar du ha nåt mönster på en jumper med raglanärm hemma? tänkte sy åt W men hittar inget bland mina egna eller bland mina hemlånade ottobre.

Fru Mju sa...

hittat! vi ses! :-)