måndag 31 mars 2008

Ingen datorlust

Det märks att det börjar bli vår, jag har ingen som helst lust att sitta vid datorn. Vid symaskinen däremot vill jag gärna sitta, men det blir lite stympade stunder pga en liten parvel. Som för tillfället maratonsover i kvisten. Säkert hinner jag bara skriva den meningen så vaknar han... Igår hann jag iallafall sy gardiner till Albins rum, och så började jag planera, skiss och klippa delar till en sköldpadds-sittpuff som jag kom fram till att Albin säkert behöver. Ifall jag har ork efter jobbet ikväll ska jag börja sy på den, och kanske jag imorgon kommer mig iväg och köpa frigolitkulor att fylla den med.

Albin är annars lycklig, han fick en Lilla spöket Laban handdocka av fru mju på torsdagskaffet, och han älskar den! På bilden ser ni hur han skrikande av skratt busar med Laban. Så tack! fru mju!!

1 kommentar:

Fru Mju sa...

ja, idag har det varit VÅRVÄDER! underbart!
jag gissade nog att Laban skulle uppskattas mer hos er än här hemma, härlig bild! :-)
Själv har jag beställt mer tyg idag...
Bild på den där puffen väntar vi på, det låter spännande! :-)