söndag 20 april 2008

förkylt

Liten är förkyld, så också jag. Riktigt ont i halsen har jag, Albin verkar också ha det, plus snuva, och han har dessutom flera tänder på kommande, sätter handen i munnen och säger aj aj. Stackars liten. Ikväll var han dessutom svårnattad, jag vet inte säkert ännu i skrivande stund ifall han faktiskt somnade, han var på gränsen då jag kom ur hans rum för en stund sen.

Igårkväll var jag ut och åt med andra slitna småbarnsmammor, vi behöver också luftas mellan varven. Roligt hade vi som vanligt, och mätta blev vi, med andra ord en lyckad kväll. Sånt borde man göra oftare!

4 kommentarer:

Fru Mju sa...

det där luftaset låter som en bal på slottet!
fick tipset av en läkarmamma att ge flytande panadol / ev gnida in det i tandköttet
hoppas förkylningen inte blir så långdragen för nu vill vi ju ha vår!

Fru Mju sa...

åh vilket letande men äntligen hittade jag bloggen jag pratade om igen! detd är syfrökens blogg och här finns bild: http://syfroken.macen.org/wp-content/pict9724.jpg

Mirre sa...

Åh, tack för länken! Vilken tur att hon inte hade gjort exakt likadana som mina, jag hade inte ens tänkt på att kombinera mönstret på detdär sättet. Vilket påminner mig, jag borde göra en ny haklapp till Albins småkusin som föddes för ett par veckor sen :-)!

Fru Mju sa...

har man öga så har man ;-) jag har inte kunnat ge bort den där andra hakklappen jag köpte av dig ännu... den ligger liksom och väntar på tillfälle.

snygg ny bloggdesign du har, jag har lite funderat söka mig från mitt unkeldunkelgröna nu också, säkert våren som gör sitt..

och mysig puff blev det ju!