torsdag 17 april 2008

nya hyss av Albin på Skepparegatan


Som alla småbarnsföräldrar vet är det nåt hyss på gång då barnet plötsligt tystnar. Vår lille rackarunge är inget undantag. När hans kvitter upphör, då får man bråttom, vad har han nu ställt till med? På bilderna ser ni vad som hänt. Ett hyss av lättviktarkaliber denna gång, undrar när han första gången ställer till med nåt värre?

Ett annat hyss hann han också med igår. Medan vi instruerade mammorna och bebisarna att träna magmusklerna (mest mammornas då förstås) smet min lille träningspartner iväg och tryckte på nån magisk knapp på stereon. Ljudet försvann, och fast hur jag försökte fick jag inte igång nåt ljud igen. Så resten av lektionen kände jag mig något fånig när jag taktfast ropade kommandon och räknade i en knäpptyst sal. Men mammor är förstående. Hoppas ingen byter gym pga. min lilla fadäs...

Just ja, sovrapport ska jag också lämna. Fortsättningsvis somnar han i egen säng, även om det igår var lite krångel. Jag hoppas det håller i sig!

2 kommentarer:

Fru Mju sa...

jo, vi gjorde nog ett bra val att bara måla vissa väggar,
mystiska kritstreck verkar uppkomma som åkercirklar i det här hushållet...
själv tar jag det med ro, så är det ju med barn men maken är mindre road. :-)

Mirre sa...

Det är nog smart så länge det finns små hyssmakare i huset :-) Hoppas bara att inte Albin kommer på att man kan måla på väggar eller golv så länge vi bara bor på hyra...