fredag 16 maj 2008

hattifnatt

Snuvan rinner fortfarande, böjer jag huvudet framåt så känner jag ett ordentligt tryck i bihålorna. Men jag hoppas att det ska gå om snart. Och i och för sig är dunderförkylning en ypperlig ursäkt till att hålla sig inomhus när nu vädret inte visar sig från sin allra soligaste sida, om man säger så. Igår kom här hagel, i onsdags när vi körde från Vasa kom det snö!! där.

Och sitter man inomhus, vad bättre än att sy då? Igår och nu på morgonen har jag ägnat mig åt lite hattmakeri. Först en solhatt i mysigt turkosvitt loppisfyndat lakanstyg. Kullen är fodrad med ljusblått linnetyg, brättet är dubbelt så att man kan vika upp det. Den blev rätt söt, men Albin vägrade agera modell så ni får tyvärr se den i något tillplattat skick.

Sen försökte jag mig på en hätta, också den i fyndat loppistyg och fodrad med solgult lakanstyg. Jag har aldrig försökt mig på passpoaler förr, men det blev ganska bra. Det fattas fortfarande snedlist och knytband nertill på hättan, jag behöver göra en utflykt till tygbutiken igen. Jag har på gång en hätta till i rosablommigt tyg. Visst är dom lite väl sockersöta, men jag tycker modellen är fin så jag ska prova göra någon variant i ett tuffare tyg.

För övrigt så har hundarna också förökat sig...

3 kommentarer:

Fru Mju sa...

men va du haft fart på då!!! kul! men jag fattar verkligen inte hur du hunnit med så många hundar!

Anonym sa...

Wow! Jag håller alltså med Sabina om det dær med nætførsæljning... Du borde satsa på att sælja dina grejor i Køpenhamn i nåt skede, på lyxloppmarknad, dær skulle de verkligen gå åt. Men jag betvivlar inte att dina grejor går åt redan om någon vecka. Skulle gærna vara dær och handla lite grann!! Kram, och ja, grattis till Jocki!

Mirre sa...

fru mju; mina superhjältepowers tycks vara att sy i rasande fart ;-) Och så har jag en rasande snabb gasarfot! Och stiger man upp klockan sex på morgnarna får man faktiskt en del gjort, så nåt positivt ska vi se med den tidiga väckningen också! :-)

Johis; det skulle verkligen vara kul att försöka sig på nätförsäljning, jag kanske gör ett försök på tradera! Lyxloppmarknad i Köpenhamn låter som heaven, dit skulle jag vilja fara och botanisera!! Massor av kramar!