lördag 3 maj 2008

underbart väder!

Solen har verkligen varit nådig idag, skickat ordentligt med värme för att tina upp alla frusna finska hjärtan. På stan gick folk omkring hur lättklädda som helst, själv vågade jag inte riktigt tro att det faktiskt var så varmt och drog i sista stunden på mig jeans istället för kjol. Jag hade gott och väl klarat mig med kjolen, kan jag konstatera såhär i efterhand.


Mitt i dagen var jag tvungen att gå inomhus för en timme generalrepetition inför Funkykidzshowen som ska gå av stapeln med dunder och brak på tisdagskvällen. Alla mina sex grupper var hur duktiga som helst idag, så går det lika bra på tisdagen har jag all anledning att vara stolt över dem!


Efter Albins dagssömn for vi och hälsade på hans farmor och farfar. Där fick han stifta närmare bekantskap med en traktor. Lite tveksam var han, kanske kändes det lite högt. Till lek och bus med farmor var han däremot inte det minsta tveksam.


Och imorgon har Jaro hemmapremiär. Somliga här i huset, jag nämner inga namn, har varit nervösa redan i flera dagar. Ifall det är lika fint väder som idag drar hela familjen på sig nåt rött.

Inga kommentarer: