torsdag 12 juni 2008

jamen arrrggh!!

Vi är nästan färdiga med storstädningen och ommöbleringen hemma, så jag tänkte att äntligen ska symaskinen fram nu medan Albin sover. Jag har delar liggande till en blus till mig själv, och jag har sån lust att sy. Så jag stryker delarna, plockar fram symaskinen, rätt färgs tråd... men vänta, nåt fattas visst?! Symaskinstrampan ligger kvar hos mamma, 200 km söderut med andra ord (här bankar jag huvudet hårt mot väggen)! Nåja, efter ett snabbt telefonsamtal ska trampan nu få åka post hit. Men så himla typiskt! Jag får gå ut och sätta mig på gården och riva sönder lite utnötta vita underlakan som jag håller på att förvandla till förvaringskorgar istället då. Det går snabbt och smidigt att virka framför EM-fotbollen nämligen.

Jag har annars varit utan blogglust en stund nu, av diverse orsaker. Vi har hunnit vara och hälsa på mormor och morfar, på mammapappapicknick i Malax, vi har städat , fejat och möblerat om här hemma och så har Albin hunnit bli sjuk. Han är inne på andra dagen med feber nu, vi tror att det eventuellt är en reaktion på MPR-vaccinet han fick förra måndagen. Men nu ska jag försöka blogga lite aktivare igen.

Jag ska bjuda på en bild också, Albin i hemsydd molnhatt i mammas famn.

4 kommentarer:

Fru Mju sa...

jamen det är ju just typiskt!

och kul att du tar itu med korgarna så får jag rådfråga sen när jag småningom kommer till det projektet! :-)

Mirre sa...

Hoppas bara trampan kommer fram snabbt :-)! Korgarna verkar bli helt ok, lite slattriga kanske, håller parallellt på med en rund och en fyrkantig (lite ombytlig av mig ;-)).

Anonym sa...

Håhhåh, vilken pysselenergi du har! Jag följer imponerat med här i smyg!
Soliga hälsningar till hela familjen från Mia i Åbo

Mirre sa...

Men hej! Det var inte igår! Hoppas du har det bra!