torsdag 25 september 2008

Albins EFIT

Gör ett första försök på EFIT, med sonen i fokus :-)! Mera bilder kommer senare! Titta hur andra spenderar dagen här!

07.16 Nyvaken och ganska pigg. Jag sov lite dåligt inatt och drömde något hemskt, men då fick jag sova mellan mamma och pappa. Där är det tryggt, och jag sov längre än vanligt!


08.15 Mamma ska tvätta och jag hjälper henne att sortera. Gosigt i en hög, mjukt i en annan... och så vilar vi en stund!


09.15 Ska bara ringa ett viktigt samtal här... Jaha, det stämmer som mamma sa, Öppet dagis är stängt idag. Vad ska vi nu hitta på?


10.15 Vi ska gå ut snart, men mamma tar så lång tid på sig med min lunch! Bäst jag leker lite med mitt privatplan så länge.

11.15 På biblioteket. Mamma fick böter för att hon läser så långsamt. Snälla tanten blev inte arg fast jag hade läst lite ivrigt i ena Alfons-boken och råkat riva en sida. Vi såg inte till faster fast hon jobbar där. På biblioteket är det alltid extra roligt att hojta och ropa lite, för där är så tyst annars!


12.15 Så trött... tror jag vilar ögonen en stund här i vagnen. Nalle Räv vilar tillsammans med mig under elefanttäcket...



13.45 Jag har vaknat från min tupplur och bläddrar nu i böckerna vi lånade på biblioteket.



14.15 Mellanmål intas på min egen konstpall. Riskaka med smör på är jättegott!



15.15 Och så dags för mera mat, mamma har gjort ugnspannkaka, mums! Jag äter tre bitar!



16.15 Nallarna får åka på en busstur.



17.15 Pappa har kommit hem från jobb och möte, då han busar med mig skrattar jag så jag nästan kiknar!



18.15 Mamma och pappa har byggt en koja till mig och Nalle Grå, och så har vi fått några muminkex att äta i kojan.



19.15 Kvällsgröt. Lite slemmig, men den slinker ner...



19.30 Tandborstning. Förut skrek jag som en stucken gris när dom försökte borsta tänderna på mig, men numera går det riktigt bra. Nalle Puh-tandborsten som jag fick vid besöket hos tandhygienisten är rolig att borsta med!

Nu säger jag godnatt och sov gott till alla som har tittat in på min dag!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Kikar in :)

Hehe så duktig som hjälper till med tvätten :)

ha de gött

Anonym sa...

Fina efit-bilder =)

Anonym sa...

Ja jätte fina bilder på din söta son. Min son på 6 år heter också Albin.;)

Ha en fin fortsatt fotodag! Mvh Marie

Anonym sa...

Vilken mysig dag du har haft Albin!

Mirre sa...

Tack ska ni ha för era kommentarer, jag ska kika in på era dagar nu :-)!

Anonym sa...

Hej...

Kikar in alla dina bilder :)

Ser ut som en bra dag :)

Ha de gött

Anonym sa...

Kikar in och ser resten av dina fina bilder, såå söt han är din son också. Ha det gott!

Anonym sa...

Kikat in för att kolla din EFIT. Tack. Vinkar och drar vidare. /C

Fru Mju sa...

men en Albin-efit!!! va kul! :-)
jag har mer eller mindre sovit i ett dygn nu och det känns som om dimmorna börjar lätta, hoppas vi snart kan ta det där uteblivna kaffet! :-)

Anonym sa...

Vilken söt och hjälpsam liten kille. :)