onsdag 24 september 2008

loppisfynd!

Åh, efter Nalleframträdandet gick jag och Albin ett loppisvarv och titta bara vad som fastnade i händerna på mig! Tyget är gjort av sedan länge nerlagda finska Tampella och heter Pamppu. Så fint, jag undrar vad det ska bli? Kanske tygtavla, eller duk, för blommorna är så stora att de kanske inte riktigt gör sig som kläder... hmmm...
Det andra tyget vet jag inget ursprung till, men mysigt även det.


Och sist men inte minst, två kakelplattor som ska få tjänstgöra som grytunderlägg. Pukkila Made in Finland står det under dem. Jag blev så förtjust i de härligt starka färgerna!

2 kommentarer:

Fru Mju sa...

vilka fynd! :-)
och tack för länken! eh, mitt eget pippimönster ser lite avvikande ut, där får man för att inte kolla upp... får väl kalla det pippi-ish :-s

Mirre sa...

Men avvikande är väl nåt positivt :-)! Jag är jätteförtjust i mina fynd!