torsdag 16 oktober 2008

hos mormor och morfar

Albin och jag spenderar några lata dagar hemma hos mina föräldrar, idag har Jocki fått höstlov och är i skrivande stund påväg hit han också. Hos mormor och morfar trivs Albin. Han får busa av hjärtats lust, leka med andra leksaker än hemma, läsa Snöret -den lilla kattungen mååånga gånger varje dag, titta på kisse och så vidare. Själv njuter jag av att få skicka upp honom till mormor om morgnarna och själv somna om. Höjden av lyx för en trött mamma! Och medan hjärtegrynet sover dagssömn har jag surrat på symaskinen, det är tunikor och omlottsskjortor i retrotyg som produceras för tillfället. Bilder kommer när jag är hemma igen och kan ladda upp dem.

Annat mysigt att syssla med i barndomshemmet; läsa gamla ungdomsböcker! När jag var sisådär 11-13 år gammal var jag medlem i en bokklubb som hette Läslusen, undrar om den finns kvar ännu? Därifrån kom underbart banala och barnsliga böcker som jag har njutit av att plöja igenom nu. Nostalgi i stora mått. Dessutom har jag sovit i en gammal t-shirt inköpt på Rantarock i Vasa 1997, då bland annat Pandora, Alexia och Movetron fanns bland artisterna. Jag känner mig som en sjuttonåring igen!

Så att sådant, vi lever och mår bra fast det är glest mellan uppdateringarna.

3 kommentarer:

Fru Mju sa...

låter helt underbart.
här är vi småförkylda hela bunten, blah. försöker ignorera halsontet men det vill ändå inte försvinna...
passa på å njut ordentligt!

Anonym sa...

Vad skont det later! Vi hann ju inte alls traffas nu, dagarna jag var hos mamm o papp bara forsvann... Hann umgas med mina ljuvliga syskonbarn atminstone, det var viktigt. Har tillbringat helgen i Aalborg, och skall nu pa jobb i morgon igen. Hur mycket vila det har varit med hostlov vet jag inte, men det har varit jatteskont att inte alls tanka pa jobb!

Mirre sa...

Fru mju; det var verkligen underbart, precis vad jag behövde!!

Johis: nä, det var synd att det inte blev av, men det är ju sådär, när man väl är hemmavid så rinner tiden bara iväg och plötsligt är det dags att fara igen... bra att du iallafall hann busa med syskonbarnen!! Ha det skönt!!