onsdag 8 oktober 2008

massor av göra plötsligt!

Det blev plötsligt väldigt verkligt att jag bara ska vara hemma en månad till! Allt detdär som jag hade tänkt göra under vårdledigheten och som ännu inte blivit gjort ska nu fixas. Inspirerad av min absoluta favorittidning för tillfället, Family Living, startade jag igår med att förvandla en sunkig och trist gammal stol. Den ska målas åtminstone ett varv ännu, men visst ser den redan roligare ut!! Färgen är mörkare i verkligheten, jag använde Helmi halvblank möbelfärg i Tikkurilas nyans K336. Innan jag målade stolen slipade jag ytan lätt med sandpapper och tvättade stolen.


Idag har jag gett mig i kast med min klädgarderob, jag har gått igenom den och konstaterat att jag verkligen behöver en del nytt. Jag steg också på vågen och blev inte ett dugg glad, så något måste göras där också.
Alla skåp och skrubbar ska gås igenom och organiseras, Albins kläder ska få namnlappar isydda... helt enkelt massor av småsaker som tillsammans gör att mina dagar den närmaste tiden kommer att vara fyllda. Men bra så, det ska bli riktigt skönt!

Inga kommentarer: