tisdag 21 oktober 2008

ur kollektionen

För en stund sedan skrev jag i en kommentar till fru mju att jag har bloggtorka, och sen fick jag så dåligt samvete för att jag inte skrivit så mycket på sistone så jag bestämde mig för att åtminstone ladda upp bilder på vad jag sydde medan vi var på minisemestern. Alla skjortorna och tunikorna är i storlek ett år (84 cm) utom den blå med lammen som snarast är för en 9-månaders baby ungefär. Samtliga tyg är från loppisar, fyndade på tradera eller ur min mammas lakansförråd. Kantbanden är nya.

Kommentera gärna vad du tycker om alstren, och ifall du har någon favorit!!



Den underbara mattan som skjortorna ligger på fick jag också med mig från mitt föräldrahem. Det är en gammal kamgarnsmatta, kan det finnas något vackrare? Vad spelar det för roll att fransen är bortsliten när själva mattan har så mycket själ?!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga tunikor mirre, me like :)
Du har verkligen varit flitig.
H. september_emil ;)

Mirre sa...

Tack vännen! Vi måste boka in nån kaffe snart!!

yllet sa...

men jösses!! De är ju jättefina!! vad duktig du är!!

Fru Mju sa...

ja, min favorit är kanske inte svår att gissa, jag är barnsligt fäst vid tyget i nummer tre sen jag sydde en tunika åt lillen av det! men de är alla mysiga.
(jag blev så överrumplad av födelsedagsinlägget att jag helt missade svara här..)
men de där flodhästbyxorna är ju i en klass för sig! :-)

Mirre sa...

Tack yllet! Jag blir alltid nästan barnsligt glad då andra än jag ser det fina i retrotyger :-)!

fru mju, jag är också fäst vid den, den blev så fin i omlottsvarianten också tycker jag! Flodhästbyxorna är toppen, funderar redan på ett par till i något annat tyg :-)