onsdag 22 oktober 2008

årsringar

Idag fyller jag år. 29, närmare bestämt. Ingen åldersnoja har infunnit sig ännu åtminstone, och egentligen väntar jag mig inte att den ska göra det heller. Jag är inte direkt sån att jag oroar mig för att bli äldre, inte är jag rädd för rynkor heller, jag kallar dem hellre livslinjer. Några har dykt upp i ögonvrån, har jag märkt. Under ögonen har jag numera permanenta svarta ringar, och jag tycker mig börja skymta några grå gynnare i kalufsen också. Men inget av detdär stör mig.

I köket står rimbobullar på jäsning och jag ska snart röra ihop en kaksmet till en tårta. Det blir inget vidlyftigt firande, men svärföräldrarna och svägerskan med avec ska titta in ikväll på kaffe, så jag tar tillfället i akt att baka, eftersom jag tycker det är roligt. Dessvärre vill Albin hjälpa till att baka, så det går långsammare än vanligt.

Sen är det bara ett par veckor till så fuller Albin två! Det kommer säkert att firas betydligt mera. Igår då vi handlade i butiken med den gröna skylten såg vi den helt perfekta presenten åt honom: Musses klubbhus som leksak! Han är helt Mussefrälst för tillfället så det är en given present.

Nu ska jag fortsätta i köket. Jag ska bara bjuda på ett par bilder av min ljuvlige skrutt först, hängselbyxorna har jag sytt av tyg från IKEA, stolen har nu ju sett som halvfärdig tidigare och ballongerna hade min snälla mamma blåst upp åt Albin!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! Ö. Linda & Dogi

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen intåget till 30+ närmar sig...jag har redan passerat detta. h. Albins Gudfar

Fru Mju sa...

men åh,
GRATTIS!!!

och vadå, du är ju ung ju ;-)
grattis grattis!

Mirre sa...

Nämen tack Niki!! Jämfört med dig är jag ju bara barnet ännu ;-)! Ha det bra och hoppas vi kan ses snart!!

Fru mju; jepp, en riktig barnrumpa :-p!! Tackar!